34e Winterserie Rotterdam - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu 34e Winterserie Rotterdam - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

34e Winterserie Rotterdam

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

04 Maart 2018 | Nederland, Rotterdam

Zondag 4 maart weer eens een georganiseerde tocht gelopen. Op vraag van Joop of ik zin had om mee te wandelen en na afloop bij hem thuis een bakje thee te komen drinken kon ik natuurlijk geen nee zeggen. Waar we vorig weekend nog met de Pelgrims op pad waren in het Limburgse Land, was het vandaag dan echt een thuiswedstrijd.

Rond 9.15 uur bij aankomst in de kantine van PAC aan het Langepad in het Kralingse Bos, kwam ik al snel Peter & Caroline tegen, waarna niet veel later Joop kwam binnendruppelen. Ons ingeschreven voor de 15km (langste afstand) en met het 'routepapiertje' in de hand mochten we al snel op pad.

Het beginstuk was prachtig, ik waande me nog niet direct in een 'georganiseerde tocht' maar genoot volop van het winterse landschap (waarbij de temperatuur ons vandaag mee nam in een meer 'lente-achtig' gevoel). Mensen die zich nog snel even in een paar slagen op de schaats over de Kralingse Plas waagden. Menig foto-momentje werd benut.

Al snel bij het verlaten van de natuurlijke taferelen, drong het tot me door dat het "georganiseerd" was. Minder mooie stukken van Rotterdam (lees dwars door de woonwijken). Onderweg nog druk nakletsend over ons afgelopen pelgrimsweekend, de indrukken die we daar in het klooster mochten opdoen, liepen we richting de Watertoren bij De Esch.

Hier toch snel mijn fleecetrui uitgetrokken...ik zat nog in de laagjeshectiek van afgelopen woensdag toen de gevoelstemperatuur toch wel tegen de -12 lag. Al snel liepen we weer richting het Kralingse Bos, waar na een kleine 8 km wandelen bij Pannenkoekenhuis BIG een rustmogelijk was een bakkie te doen en ook gelijk gewild opgedronken werd.

Hierna nog even een kleine ronde buitenspelen in en rond het bos. En onze tocht voor vandaag zat er al weer op.
Bij binnenkomst in de kantine onze welverdiende medaille in ontvangst mogen nemen en een stempel & sticker voor in mijn wandelboekje erbij!

Ik weet nu toch weer dat mijn hart liever ligt bij wandelingen in de natuur, lange afstandspaden van A naar B dan in plaats van de wandelpaden waarbij start en eindpunt hetzelfde zijn. Maar zo heeft ieder gelukkig zijn/haar eigen wandel-wensen.

Afgelopen februari afgesloten met een mooie 270 km op de teller, waar na vandaag er weer 15 aan toegevoegd mochten worden. #blij #trotsehobby.

  • 08 Maart 2018 - 08:47

    :

    Geen mooie route wel gezellig maar idd volgende keer de natuur in

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrine

Actief wandelaar sinds 29 juli 2017. In 2018 ga ik samen met Astrid en Vera wandelen van Porto naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 06 Jan. 2018
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 26638

Voorgaande reizen:

01 Januari 2020 - 31 December 2020

Pieterpad - LAW 9

01 December 2019 - 01 December 2020

Grote Rivierenpad LAW-6

22 Augustus 2019 - 01 September 2019

West Highland Way

12 Juli 2019 - 14 Juli 2019

Ardennen

06 Juli 2018 - 17 Juni 2019

PeerkePad

09 Juni 2018 - 17 Juni 2019

Gelukkigerwijspad

25 November 2017 - 26 Augustus 2018

Pelgrimspad ; LAW 7

12 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Porto - Santiago de Compostela

01 Januari 2018 - 11 Juli 2018

The road to Santiago de Compostela

27 Januari 2018 - 29 April 2018

Walk Of Wisdom

Landen bezocht: