Erasmuspad Traject 1 ; Rotterdam CS - Zuidplein - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu Erasmuspad Traject 1 ; Rotterdam CS - Zuidplein - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

Erasmuspad Traject 1 ; Rotterdam CS - Zuidplein

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

30 Juni 2018 | Nederland, Rotterdam

Vandaag weer met de dames op pad, helaas zonder Annemarie, maar die geniet lekker van een zonnige vakantie.
Voor mij weer de eerste keer een lange wandeling sinds mijn val van 3 weken geleden. Dit weekend stonden eigenlijk 2 etappes van het Pelgrimspad op het programma, die we uit voorzorg al gecanceld hadden. We hadden het nog over wellicht 1 kortere etappe van het Pelgrimspad, maar ik vond het te riskant ivm veel onverharde ondergronden.
Het werd het eerste traject (Rotterdam CS naar Zuidplein) van het Erasmuspad, waarvan we traject 2 al op 22 april 2018 hebben gelopen van Zuidplein naar Rhoon.

We verzamelden om 09.00 uur bij de Starbucks op het station. Astrid stond bij de 2e Starbucks (in het station) te wachten en Vera had dit snel door via de app en kwam Astrid naar ons toe. Na het aanzetten van de Wandelapp, het instellen van de wandelstokken liepen we al kletsend het station uit. Wat keek ik weer uit naar dit moment... weer lekker wandelen! Mijn enkel zat nog goed in de tape ingepakt en uit voorzorg ook mijn wandelstokken gebruikt vandaag omdat ik ook met 9,5 kg bepakking hebben gelopen, want dat moet immers over anderhalve week ook!

We liepen via de beelden langs het water aan het Kruisplein en de Westersingel, staken de Nieuwe Binnenweg over om via Jongkindstraat richting de Westzeedijk te wandelen. Het was af en toe best zoeken naar de stickers. We passeerden nog de Parade, een rondreizend theater wat komende tijd 4 steden aan doet en nu te vinden is in het museumpark in Rotterdam en passeerden we een klein kerkje voordat we uitkwamen bij de Westzeedijk die we overstaken en via de Veerkade (het Wereldmuseum) liepen we over de kinderkopjes richting de Erasmusbrug. Vanaf deze kant zagen we al een cruiseschip liggen van de Holland Amerika lijn (de MS Rotterdam). Het blijft machtig mooi om 'de zwaan' over te lopen, nu met uitzicht op het cruiseschip en het deel van de Erasmusbrug wat omhoog ging voor een zeilboot en de Furie (stoomschip uit Maassluis). We sloegen onder aan de brug linksaf en passeerden het Deloitte gebouw waar we linksaf richting de Entrepot haven gingen. Onderweg nog een kleine plaspauze bij de sportschool (op dat moment had ik er zonder moeite al 5,5 km opzitten) en we konden weer verder om via de Rijnhaven rechts af te schieten om bij de SS Rotterdam een drankje te gaan doen. Zodoende kon Astrid ook dit mooie schip zien met een lekker drankje op het zonnige achterdek. Zo weken we dus even van de route af om te genieten van een drankje en gebakje. (We zaten nu op de 9km en het ging nog steeds goed!)

Na deze pauze stop gingen we terug naar de route (via de kinderkopjes om nog maar even te oefenen voor Porto) om net voor de Maassilo aan de Maashaven rechtsaf het terrein op te gaan. We passeerden een 2-tal jonge mannen die met halve interesse zich toch wel afvroegen waar wij vandaan kwamen en nu naar toeliepen. (3 vrouwen bepakt met grote, zware rugzak, waarvan 2 dames met stokken en schelp.) Via de Wolphaertsbocht liepen we geruime tijd parallel aan tramlijn 2 die vlakbij mijn huis stopt. Ter hoogte van de Lepelaarsingel liepen we rechtsaf en vonden we het wel tijd voor een zitmomentje en lunchpauze, helaas geen schaduw. Al met al hadden we er toch al bijna 14 km toen opzitten, het werd ook steeds warmer en mijn water (1,5 liter) had ik zojuist leeg gedronken. We waren er bijna, nog een stukje via het Zuiderpark, langs het Hertenkamp en de walk of Fame  kwamen we na 16 km aan bij metrostation Zuidplein. Astrid en Vera gingen richting Rotterdam CS met de metro en ik  ging richting Slinge, waar mijn auto geparkeerd heb.

Wat was het fijn om weer met de dames te wandelen en kunnen kletsen, ook vanwege mijn onzekerheden & zeker nog een laatste keer samen voordat we 12 juli het vliegtuig in stappen En starten met ons Camino avontuur. Voor nu weer een mooie 16km in het logboek, waardoor ik het eerste half jaar van 2018 hen afgesloten met een 889,5 km. Iets wat ik vooraf niet voor mogelijk had gehouden. Het aftellen naar de reis van Porto naar Santiago is begonnen!!

  • 01 Juli 2018 - 05:20

    Joke:

    Hoi Sabrine wat fijn dat je die 16 K zonder al te veel moeite gelopen hebt. Je hebt conditie en wilskracht dus vooral niet in de war. Positief blijven dat is ook herstel. Het komt dichterbij en het wordt vanaf 12 juli. Ik ga nu de laatste dag exposeren en morgen voor n maand naar Leeuwarden. Maar ik ga jou volgen. Zeg maar tegen Astrid en Vera dat ik hun dan vanzelf ook volg. Nou succes. Liefs Joke

  • 01 Juli 2018 - 07:23

    Esther:

    Hoi Sabrine,
    Wat fijn dat het goed ging! Ook een dag later geen last? Ik ga je Camino zeker volgen. Die van mij komt ook dichterbij! Spannend. 9,5 kg is best veel op je rug, wat sjouw je allemaal mee?
    Groetjes, Esther

  • 01 Juli 2018 - 08:12

    Victor :

    Mooi zo. Eigenlijk kan je nu rusten. Maar ik geloof dat je 6 juli nog mee loopt in Tilburg

  • 01 Juli 2018 - 08:15

    Titia Dauven:

    He kanjer
    Wat fijn dat je weer hebt kunnen lopen.
    En nu de laatste dagen voor je Camino nog goed rusten en dan kun je er helemaal tegenaan.
    En geloof nu maar eens dat alles goed gaat komen!!!
    En natuurlijk ga ik jullie volgen
    Groetjes Titia

  • 01 Juli 2018 - 12:51

    Peter:

    Goed zo Sabrine, weer aan de wandel. En 16K zonder problemen. Ik zie je vrijdag in Tilburg. En volg je uiteraard graag op je Camino.

  • 01 Juli 2018 - 20:41

    Sabrine Van Seters:

    Dankjewel allemaal voor jullie lieve reacties. Wat leuk dat jullie ons gaan volgen. Ik weet nog niet wat de schrijffrequentie zal worden, maar daar komen jullie vanzelf achter haha

    @Joke, dankjewel voor alle wijze woorden en lieve steun!

    @Esther, nog geen eens bijzondere dingen. Gewoon wat nodig is. Maar is wel incl.
    Eten en water.

    @Victor, ik zie je idd 6 juli! Net als Esther, Titia en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrine

Actief wandelaar sinds 29 juli 2017. In 2018 ga ik samen met Astrid en Vera wandelen van Porto naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 06 Jan. 2018
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 26486

Voorgaande reizen:

01 Januari 2020 - 31 December 2020

Pieterpad - LAW 9

01 December 2019 - 01 December 2020

Grote Rivierenpad LAW-6

22 Augustus 2019 - 01 September 2019

West Highland Way

12 Juli 2019 - 14 Juli 2019

Ardennen

06 Juli 2018 - 17 Juni 2019

PeerkePad

09 Juni 2018 - 17 Juni 2019

Gelukkigerwijspad

25 November 2017 - 26 Augustus 2018

Pelgrimspad ; LAW 7

12 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Porto - Santiago de Compostela

01 Januari 2018 - 11 Juli 2018

The road to Santiago de Compostela

27 Januari 2018 - 29 April 2018

Walk Of Wisdom

Landen bezocht: