Dag 6 ; 27-08-2019 ; Tyndrum - Inveroran Hotel - Reisverslag uit Bridge of Orchy, Verenigd Koninkrijk van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu Dag 6 ; 27-08-2019 ; Tyndrum - Inveroran Hotel - Reisverslag uit Bridge of Orchy, Verenigd Koninkrijk van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

Dag 6 ; 27-08-2019 ; Tyndrum - Inveroran Hotel

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

27 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Bridge of Orchy

Na een onrustig nachtje slapen werden we toch om 7 uur wakker door de wekker. Vandaag staat er qua afstand een rustige etappe op het programma, wat ik niet heel erg vind dus dat stelt me een beetje gerust vanmorgen. Om 8 uur mogen we gaan ontbijten en pakken alles op het gemak weer in de koffer en rugzak. Wederom een met liefde bereid Schots ontbijt, waarbij we de tafel delen met een Australisch koppel en nog een Nederlands koppel.

Rond 9 uur verlaten we de B&B en lopen we direct weer op het pad van de WHW. Met een klein ommetje door de natuur lopen we richting het centrum van Tyndrum om daar in het winkeltje een broodje en banaan te kopen voor onderweg. De route gaat al direct wat geleidelijk omhoog, we lopen bijna parallel aan de A82 links en het treinspoor rechts. Tot de eerste 5 km is het nog af en toe best klimmen en dalen en daarna pauzeren we eventjes bij een muurtje waar we goed konden zitten, wel even een jasje aangetrokken om niet te veel af te koelen. Daarna volgt een pad die eigenlijk recht toe, recht aan loopt. Hoewel het uitzicht schitterend is, is het pad (gelukkig redelijk vlak) wat saai. We passeren overigens nog brug die over het spoor liep, helaas de trein niet van dichtbij kunnen zien. Onderweg wel een aantal schapen, ook van dichtbij kunnen zien. Blijft machtig mooi!

Na een km of 9 speelt Maaike de melodie af van de Snollebollekes met links en rechts en ik roep in eens, ja die moeten we opnemen. Maaike had een statiefje bij der en mijn telefoon ernaast met Spotify en we konden filmen. Wat een plezier hadden we erin, we zagen al mensen naderen en dachten kom op, effe snel. Toen ze bij ons waren vonden ze het leuk om te zien (4 Canadezen en 4 meiden uit Zwitserland) ze wilden het filmpje wel zien en toch ook eigenlijk wel mee doen, ze vertelden dat ze op zoek waren naar afleiding omdat het een lang stuk was en zagen ons op afstand dansen. Ze vroegen of we het nog een keer wilden doen. We lopen een stuk met ze op en kletsen wat. Als we aankomen bij het treinstation van Bridge of Orchy is het nog maar een klein stukje naar het hotel waar we even pauzeren. We nemen een lekkere pint Cola en een homebaked Scone met clotted cream & jam, ook de toiletstop was heerlijk, ook scoren we nog een stempel voor in ons paspoort. Van John kreeg ik gister de tip om bij Bridge of Orchy na de brug rechtsaf te slaan en de weg te volgen naar het Inveroran Hotel in plaats van de klim door het bos waarbij je slingerend weer hoogte meters zou maken. Mijn benen vonden dat na ons dansje en de afgelopen dagen heerlijk. Rond half 3 kwamen we aan bij ons hotel. We werden hartelijk ontvangen en de vrouw liet ons de kamer zien (welke buiten het hotel ligt). Omdat de koffers er nog niet eens waren besloten we eerst in de bar een biertje te gaan pakken. Hier zagen we weer wat bekenden die dus nog verder op weg moesten naar Kingshouse (onder andere de Australische man en het Spaanse koppel) ook de mannen, die later in ons gesprek in de bar bij ons aan tafel kwamen zitten vader en zoon bleken te zijn slapen op het terrein van dit hotel.

Na het biertje even lekker douchen, klein wasje gedaan en de benen ingesmeerd. We moeten hier letterlijk in het raam gaan zitten van onze kamer om wat bereik te hebben, Wi-Fi hebben ze al helemaal niet. We kunnen lekker op bed met de benen omhoog werken aan ons verslag. Tussendoor zien we de leuke reacties op ons filmpje binnenkomen en we krijgen zelfs een verzoekje, to be continued. We nemen zelfs een filmpje op voor John & Alison die morgen hun trouwdag vieren. We hebben al de grootste lol omdat ook de gordijnrails naar beneden kwam, welke al met plakband aan elkaar zat haha... We zoeken er een leuk liedje bij, verzinnen een move en nemen hem op. Deze gaan we ze toesturen haha.

Rond 19.00 uur hebben we een tafel om te eten, we hebben vanmiddag al doorgegeven wat we wilden eten omdat ze hierom vroegen. Ik heb Beef Bourguignon besteld en ben reuze benieuwd. Wat was het eten heerlijk. Echt heel mooi geserveerd en zo lekker! Toen we al terug op de kamer waren en waren omgekleed kwamen we erachter dat we nog onze packed lunch moesten bestellen. Dus hop, omgekleed en er weer uit. Voor nu lekker de beentjes omhoog en zometeen lekker slapen!

Morgen staat er qua afstand een ongeveer gelijke route gepland. Dan zullen we wandelen naar Kingshouse. Nog 3 dagen te gaan dan zijn we in Fort William! We zitten nu op 62 mile van de in totaal 96!