Walk of Wisdom ; Etappe 5 ; Velp naar Hernen - Reisverslag uit Velp, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu Walk of Wisdom ; Etappe 5 ; Velp naar Hernen - Reisverslag uit Velp, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

Walk of Wisdom ; Etappe 5 ; Velp naar Hernen

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

27 April 2018 | Nederland, Velp

Dit weekend staat er weer een wandelweekend op het programma. Met zijn 5en (Vera, Astrid, Edith, Geertje en ik) zullen we de Walk of Wisdom voltooien.
Na enige vervoerstechnische maatregelen starten we dit weekend in Velp waar we ons vorige weekend geëindigd zijn bij het abdij klooster van de Kapucijnen.

Het weer is goed, het is droog, de temperatuur is prima dus al snel kan de fleece trui uit.

Wat is de natuur veranderd in een aantal dagen tijd. Ongelooflijk! Zo groen als het nu is, werkelijk prachtig. Je zou het bijna vergeten door al het groen, maar het is Koningsdag, al is daar buiten op straat in de dorpjes waar we doorheen wandelen maar weinig vaan te merken.

In Neerloon kunnen we een ringetje ophalen voor aan onze ketting, we besluiten om in de boerderij waar dit kan een bak koffie te gaan drinken, een toiletstop te maken en nog even te kroelen met de hond van de eigenaar. Hierna vervolgen wij ons pad.

We zijn onderweg van Velp richting Ravenstein, we lopen ieder een tempo waarin we ons prettig voelen, wachten op elkaar indien nodig en genieten van de natuur en de gesprekken met elkaar.
Hoe zo'n tocht mensen toch weer dichter bij elkaar kan brengen. 1 uit Arnhem, 2 uit Rotterdam en 2 uit Bakel (N-B) waarvan 3 Nanny's. Allen verschillend maar toch gelijk!

We besluiten om niet door Ravenstein te wandelen als we tot de conclusie komen dat het voetveer niet richting Niftrik vaart. We zijn aangewezen om via het viaduct langs de A50 de weg boven het water af te leggen. We maken vandaag al genoeg km's en een knieblessure van 1 van de wandelaars is zodanig dat we het lot niet gaan tarten. (Ik zou wel de route willen lopen maar weet dat het niet verstandig is, maar denkt mijn hoofd, wat als het er nou heel gezellig is met Koningsdag festiviteiten.)

We vervolgen de weg door Niftrik, ook hier geen kip (er liep wel een verdwaalde haan) op straat. De vlag hangt uit, met wimpel en al, maar geen festiviteiten dus wandelen we verder. Via Wijchen en Leur lopen we naar de auto die geparkeerd staat in Hernen. Onze eindbestemming van vandaag. Ondertussen gaat de pret verder, gezelschap mank en kreupel stapt met zijn 5en in een 3 deurs Kia Rio. (Ik eindig in de auto met mijn grote zware rugzak op me schoot. We lachen wat af, terug naar Velp om de auto's op te halen en onze weg te vervolgen waar we logeren bij Edith. Wat fijn en gastvrij worden wij ontvangen door dochter en man die  heerlijke (2 soorten saus) pasta voor ons heeft klaargemaakt. Vandaag een wandeldag met uiteindelijk 23 km op de teller, trots, moe en voldaan eindigen we na de douche lekker in bed om vervolgens morgen weer bijtijds klaar te zijn voor het eten en drinken en onze wandeling van Hernen naar Beuningen.

Wat een schitterende tocht! Tot zaterdag!

• 29 April 2018 - 08:07

JOKE :

Oh heerlijk verhaal. Dit is bekend terrein. Schreef ik ook al bij de foto. Heimwee en hoopvol dat ik die laatste dagen ook nog dit jaar kan lopen. Veel plezier vandaag. En groetjes aan Vera en Astrid. Oom succes met haar knie

• 29 April 2018 - 21:15

Sabrine Van Seters:

Dank! Ik hoop ook dat je straks weer gezellig mee kan wandelen!!!
    Het is een mooie tocht, eindelijk zijn de foto’s ook gelukt...

• 30 April 2018 - 11:15

Victor Hooftman: