Nieuwjaarsborrel Wandeling - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu Nieuwjaarsborrel Wandeling - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarsborrel Wandeling

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

13 Januari 2018 | Nederland, Utrecht

Vandaag staat er een nieuwjaarsborrel van ons Nanny bureau NannyInc. op het programma in Utrecht. Maar The Walking Nanny's zouden The Walking Nanny's niet zijn als ze hier geen leuke tocht aan zouden koppelen.

Zo had Astrid de stadswandeling door het centrum gevonden, deze was 9 km, waardoor deze ook makkelijk toegankelijk werd voor andere Nanny's om mee te wandelen. Nog 2 andere Nanny's wilden graag eens een tocht met ons meelopen en zo verzamelden we om 11.00 uur op het CS van Utrecht. Na een kleine kennismaking en zoektocht naar het beginpunt was het al een dolle boel.

Vandaag zou geen door-loop-tocht worden maar een echte stadswandeling met het zoeken naar de juiste weg. Onderweg kwamen we langs het Tivoli, de oude gracht, diverse oude stadskastelen, kerken en terrassen. Voor dat we onze lunch stop zouden houden bij de Winkel van Sinkel (er moesten er toch wel een aantal plassen) liepen we een klein boekenwinkeltje binnen en ging het gesprek al gauw over naar het boek van de voorlees-10-daagse.... sstt..de tijger slaapt.

Na de lunch en een lekkere kop warme thee en plaspauze gingen we vol goede moed op pad. Weer even zoeken naar de juiste weg en gaaaaaaan....

We kwamen op weg naar de Dom-toren een groep verklede mensen tegen die dat blijkbaar vaker deden omdat ze het leuk vinden. Uiteraard vroeg ik of we met z'n 5en ermee op de foto mochten. Dat was lachen.

Via een poortje naast de Dom-kerk kwamen we in een binnentuin van de kerk, mooie compositie en je zag ook echt de oude stijl terug komen. We hebben een aantal van dit soort hofjes gehad. Onderweg weer lekker kletsend over hobby's, het werk en nog steeds lettende op de route, kwamen we langs het Nijntje Museum. Uiteraard ook even met Nijntje op de foto, je bent Nanny of niet.

Ook nog een 2-tal kerken bezocht, niet heel lang binnen geweest maar wel rond kunnen kijken. Bij de laatste kerk zei ik tegen Astrid, kijk op dat beeld staat een jacobsschelp...bleek het Sint Jacob zelfs te zijn.

Rond 14.50 uur kwamen we aan bij Het Gegeven Paard, waar de borrel plaats zou vinden. Het was een gezellige dag, treinreis naar Utrecht, wandelen door de stad, de nieuwjaarsborrel en weer met de trein naar huis. Moe maar zeer voldaan, want van slenteren....wordt je moe....

Tot de volgende tocht!