Dag 2 ; 13-07-2018 ; Porto - Matosinhos - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu Dag 2 ; 13-07-2018 ; Porto - Matosinhos - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

Dag 2 ; 13-07-2018 ; Porto - Matosinhos

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

13 Juli 2018 | Portugal, Porto

Dag 2 ; 13-07-2018 ; Porto - Matosinhos

We vertrokken vanmorgen rond 7 uur voor onze wandeling richting Matosinhos, onze eerste etappe.

Op een halve km van de albergue pauzeren we bij Confeitaria Calicia voor ontbijt, een broodje met een cappucino. Dat gaat er wel in. Even twijfel ik of ik ook nog een broodje voor onderweg mee wil nemen maar herinner me tips van mensen dat er onderweg altijd wel wat is. (Maar later baal ik wel een beetje want er is niets en ik wordt toch wel een beetje draaierig.)

Onderweg richting de kathedraal komen we langs treinstation Sao Bento, waar de aankomsthal vol hangt met blauwe tegeltjes die op hun beurt ware "schilderijen" zijn.! We maken hier wat foto's en vervolgen onze weg richting de kathedraal van Porto waar we rond half 9 arriveren. Het blijkt dat deze pas om 09.00 uur open gaat dus wachten we met meerdere pelgrims tot we een stempel kunnen halen en ik besluit een extra credential te kopen. We praten met meerdere pelgrims (voornamelijk uit Duitsland) en vragen of ze ons op de foto willen zetten.

Na een kleine 10 minuten vervolgen we onze weg, een aantal gele pijlen volgend tot we eigenwijs er vanaf wijken want we willen de brug "Ponte Luiz I" op de foto zetten en willen zoals het boekje aangeeft langs de rivier de Douro lopen. De ondergrond verschilt van keitjes, asfalt tot een pad van roosters over de rivier langs de weg. Onderweg passeren wat oude trams waar je een tour mee kan volgen en passeren we het Nationaal Historisch Museum waar we een heuse fotoshoot houden haha.

Na ongeveer 7,5 km pauzeren we bij Cafe Pepino. We zaten er een verder op alleen die wilden geloof ik geen gasten dus kozen we het terras van Pepino. Hier een bakje koffie gedaan waarna we onze weg vervolgden langs de rivier, passeerden nog een hoge brug en liepen richting de uitmonding van de Douro in de zee. Direct bevond zich langs de boulevard diverse strandjes waarvan enkele bewaakt werden door strandwachten. Hier begon ik toch wel wat trek te krijgen en geen broodjeszaak of supermarkt in de buurt. Ik dacht aan vanmorgen met mijn twijfel over een extra broodje en kreeg direct spijt. Gelukkig had ik nog wat nootjes in me tas.

Maar daar opeens doemde daar na ongeveer 13 km een boulevard met restaurantjes op en hielden we een pauze met een lekkere tosti en cola en goh wat waren we daar aan toe!
We hebben nog een kleine 3km langs de boulevard van Matosinhos gelopen en een stuk door een wijk tot we bij de metrohalte van Matosinhos Mercado kwamen. Voor € 2,20 hadden we weer een metrokaartje voor richting Carolina Michaelis. Rond half 3 waren we terug in de albergue en konden we lekker douchen en de was doen, die hangt nu lekker buiten en ondertussen zijn we lekker aan het schrijven. Zometeen nog even naar de supermarkt om wat te eten te scoren voor vanavond. Al met al een lekkere 1e etappe van onze Camino.

  • 13 Juli 2018 - 20:51

    Geertje:

    Leuk om jullie te volgen Sabrine, je beschrijft het zo duidelijk dat ik het voor me kan ziet. Ben Ik er toch een heel klein beetje bij. Voor morgen weer een mooie route gewenst, denk aan drinken en eten. Geniet van Portugal, het noorden en de kust zijn mooie streken. Met lekkere wijnen. Proost, wandel ze

  • 14 Juli 2018 - 22:10

    Titia Dauven:

    Wat fijn dat lopen. En zo te lezrn geen probleem met je enkel. Toppie!! En wat betreft eten ga op je eigen gevoel af. Buen Camino

  • 16 Juli 2018 - 14:10

    Esther:

    Leuk je verslagen te lezen, Sabrine. Zo krijg ik steeds meer zin in mijn eigen Camino. Nog 15 nachtjes voor mij! Maar eerst geniet ik mee met jullie Camino. Veel succes verder... groetjes aan Astrid en Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrine

Actief wandelaar sinds 29 juli 2017. In 2018 ga ik samen met Astrid en Vera wandelen van Porto naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 06 Jan. 2018
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 26513

Voorgaande reizen:

01 Januari 2020 - 31 December 2020

Pieterpad - LAW 9

01 December 2019 - 01 December 2020

Grote Rivierenpad LAW-6

22 Augustus 2019 - 01 September 2019

West Highland Way

12 Juli 2019 - 14 Juli 2019

Ardennen

06 Juli 2018 - 17 Juni 2019

PeerkePad

09 Juni 2018 - 17 Juni 2019

Gelukkigerwijspad

25 November 2017 - 26 Augustus 2018

Pelgrimspad ; LAW 7

12 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Porto - Santiago de Compostela

01 Januari 2018 - 11 Juli 2018

The road to Santiago de Compostela

27 Januari 2018 - 29 April 2018

Walk Of Wisdom

Landen bezocht: