Dag 10 ; 31-08-2019 ; Fort William - Reisverslag uit Fort William, Verenigd Koninkrijk van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu Dag 10 ; 31-08-2019 ; Fort William - Reisverslag uit Fort William, Verenigd Koninkrijk van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

Dag 10 ; 31-08-2019 ; Fort William

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

31 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Fort William

Vandaag hebben we een 'uitslaapdag', de wekker gaat rond half 8 maar ik ben rond half 6 al wakker geworden om te plassen maar kon nog lekker terugkruipen. We kunnen op het gemak opstaan, wassen en aankleden en gaan dan rond kwart voor 9 richting het ontbijt. Onze spullen uit de drying room hebben de eigenaren er dan al uitgehaald en hangen ons al op te wachten. Zodra we dit naar de kamer hebben gebracht kunnen we gaan eten. Ik had voor vandaag gekozen voor een continental breakfast. Heerlijke toast met zalm, toast met scrumbled egg, schaaltje vers fruit, lekkere Jus d Orange en verse koffie. We besluiten morgen rond 8 uur te gaan ontbijten en ik kies dan toch nog een keer voor het Full Scottish Breakfast om het af te leren. Na het ontbijt gaan we nog even terug naar de kamer.

Rond half 11 gaan we richting het centrum om te gaan shoppen voor souvenirs, ons dansje te gaan doen doen en we willen vandaag naar het West Highland Museum. Eerst gaan we op jacht voor souvenirs. Voor mezelf scoor ik eerst een paraplu bij de Cancer Research UK winkel (toevallig werkte die vrouw van gister ook die ons al volgde op fb, ze wilde ook graag een selfie met ons voor op hun fb pagina.) omdat we alleen in regenjas lopen en een paraplu wel handig is en we deze gebruiken voor ons dansfilmpje vandaag. In de gift shop koop ik een blik met shortbread cookies waarop een Schotse Hooglander in kleuren staat afgebeeld. We hoppen winkel in en uit om zo ook de regen uit de weg te gaan. In een andere winkel zien we het shirt dat we graag wilden kopen zodra we The West Highland Way zouden uitlopen, nu dat gister is gebeurd mag je jezelf rijkelijk belonen haha. Helaas is hij er voor mij alleen nog in een maat te groot, maar hem dan liever als slaapshirt gebruiken dan hem niet hebben (of gewoon een keertje in de droger stoppen). Ook scoren we hier een patch voor op de rugzak van het originele WHW logo. We lopen ook nog langs de Highland Soap store waar Maaike graag even wil kijken. En zo hoppen we nog wat winkels in en uit. Als het dan wat minder hard regent, besluiten we ons dansfilmpje voor vandaag op een pleintje op te nemen. Hij is wat ongecoordineerder dan onze eerdere dansjes omdat we zelf wat verzinnen, maar we hebben er nog steeds heel veel zin in! We gaan ook naar The West Highland Museum waar veel spullen van vroeger en de geschiedenis van Schotland is, we worden aller vriendelijkst ontvangen door een vrijwilliger. Ze hebben er zelfs materiaal wat ook gebruikt is voor de serie Outlander, welke ik nu volg op Netflix. (En terwijl ik vanavond Netflix leek op me telefoon zag ik idd een vlag die daar hing).
We doneren al onze kleine muntjes aan het museum en ze zijn er erg blij mee.

Het is rond half 1 als we wat willen gaan eten. Eerst lopen we de The Volunteer Arms, maar het ruikt er vreemd en het is heel stil. We besluiten naar The Tavern te gaan waar het ook nog stil is, maar wel beter ruikt en er gezelliger uit ziet. We bestellen hier een lekkere pint bier en een panini. Ook besluiten we nog even langs de winkel te gaan om iets gaan kopen voor onze neefjes en nichtjes thuis.

Rond half 3 willen we The Jacobite train vastleggen op foto als hij vertrekt vanuit Fort William, we hadden eergister al zitten kijken wat het zou kosten als we daar mee mee zouden willen maar was best prijzig en bovendien zat hij al volgeboekt. Deze trein rijdt namelijk over 'the Harry Potter bridge' bij Glenfinnan. Omdat we tijd over hebben gaan we eerst naar Morrisson om kijken of ze kleine flesjes Jagermeister en Red Bull verkopen om zelf Jagerbombs te maken. Dan kom ik daar mijn favoriete Engelse chocola tegen (Terry's Chocolate Orange) hmmmm die gaat mee, ook nog wat lekkere chocola voor morgen in de bus en het vliegtuig. Ze hebben niet echt wat we zoeken en krijgen het advies om langs de Tesco's Market te lopen. Als ze ook niet hebben wat we zoeken besluiten we terug te gaan Morrisson. Onderweg roept een man naar ons Girls, Ladies. Ik dacht eerst nog heeft hij het tegen ons, wat wil hij, tot hij zegt "I loved your dancing videos", zo hilarisch want we liepen niet eens in onze regenponcho en worden al herkend haha.

We gaan kijken of we de trein vanaf het station kunnen fotograferen en als dat lukt en we er mee op de foto gaan dan wil ik het eigenlijk ook wel filmen als hij wegrijdt. We staan ruim 20 min in de regen te wachten maar achteraf vond ik het elke minuut waard. Zo gaaf!

Dan gaan we terug naar de Guesthouse en besluiten we eerst de koffers te gaan pakken voor we iets anders gaan doen. Heel even nog wat stress omdat ik echt dacht dat het allemaal niet ging passen maar gelukkig... het past, toch moet er nog wat meer dan gedacht mee in de handbagage maar wellicht krijg ik er morgen nog wat ingepropt haha..

Dan besluiten we lekker in de Guesthouse te blijven, ploffen daar op de bank en spelen 2 spelletjes Qwirkle, waarvan ik alleen het kaartspel kende. We hebben lekker tucjes, drinken een zelfgemaakte Jagerbomb en kletsen nog met andere Nederlanders die vandaag zijn gefinished, zij deden de Coast to coast en hebben ook een 2 tal dagen over de WHW gelopen. We besluiten hier ook een lekkere huisgemaakte Hotdog te eten en hangen nog wat op de bank, kijken een serietje, schrijven een blog en genieten lekker onder een dekentje na van de WHW.

Morgen ontbijten we hier nog en dan gaan we met de bus terug naar Glasgow airport om vervolgens terug te vliegen naar Nederland, dan nog met de trein, metro en bus naar huis om deze geweldige vakantie af te sluiten. Het was soms zwaar, uitdagend, maar ik heb het wel gewoon geflikt! Ook prachtige mensen ontmoet en we gaan nog eens terug, om de Ben Nevis te gaan beklimmen.

Straks eerst lekker slapen!