Dag 19 ; 30-07-2018 ; Santiago - Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu Dag 19 ; 30-07-2018 ; Santiago - Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

Dag 19 ; 30-07-2018 ; Santiago - Porto

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

30 Juli 2018 | Portugal, Porto

Vanmorgen om 07.30 uur opgestaan, ik was al vanaf 06.15 uur wakker, maar kon nu niet meer blijven liggen, het matras was toch niet echt super. File voor de wc, in deze albergue zit het toilet bij de douche in en als iemand aan het douchen is...tja dan raad je het al. Rond 8.30 uur zaten we in het barretje beneden aan de straat, aan het ontbijt. Ik ga deze luxe nog missen.

We waren weer bijtijds op het busstation en hebben in het cafeetje lekker koffie gedronken en een broodje voor in de bus besteld.

Rond 12 uur arriveert de bus, het gaat er gelukkig beter aan toe dan in Finisterre. De buschauffeur oogt niet geheel blij met het feit dat de 'toeristen' geen Spaans spreken. Maar ook wij komen er wel met handen en voeten.

Het zijn 4 lange uren in de bus. We stoppen uiteindelijk in Vigo, bij Tui, Braga (inclusief chauffeurswissel), Aeroporto Porto en het busstation van Porto bij metrohalte Casa da Musica. Vanaf hier is het 5 haltes met de metro naar de wijk Senhora da Hora in Porto, waar onze albergue zich bevindt. Hij is niet te groot, maar groot genoeg haha. We hebben alle drie een bed beneden, dat is heerlijk.
Als we op weg gaan naar de supermarkt, komen we uiteindelijk bij een Lidl. Hier doen effe lekker wat inkopen.

We besluiten het broodje te eten wat we gekocht hebben en Astrid had nog wat vermicelli soep in haar tas wat er erbij konden doen. Mijn broodje was eigenlijk voor het ontbijt de volgende ochtend, maar heb nog een yoghurt en banaan en daarna kunnen we wel ergens bij de andere albergue een koppie koffie doen met een broodje. Komt wel goed!

In de albergue blijken wij drie samen met een Hongaar (liep de Frances) de enige die hem al gelopen hebben. De anderen, die binnen blijven druppelen gaan hem nog lopen. Het verbaast mij hoe onvoorbereid, zeker wel 9 van de 10 lopers zijn die de Camino Portugues willen gaan doen. Ze hebben geen boekje, willen morgen starten maar hebben nog geen idee welke, de Costa of de Central. Ze vragen ons om onze ervaringen, ik vind het leuk om ze te delen maar wel als ze met vragen komen. Er is een Duitse jongen die eerder al eens de Frances gelopen heeft en dus ook wel weet wat hij gaat doen en waar hij heen wil.

Uiteindelijk ben ik moe en wil ik toch wel erg graag naar bed, het is dan rond 22.00 uur Portugese tijd, dus voor ons ritme eigenlijk nog een uur later. Het is een volle albergue dus ben benieuwd hoe het met de snurkers gaat. Langzamerhand gaat iedereen wel op weg naar zijn/haar bed en gaat uiteindelijk het licht uit. Wel afkicken hoor... het niet wandelen.

• 31 Juli 2018 - 18:23

Titia Dauven:

Hallo
    Nou dat wandelen ga je zeker ook in Nederland doen hoor. Alleen op een "andere" manier.
    Maar maak je er niet druk om. Want alles komt toch op zijn pootjes terecht. En als jij er aan toe bent zul je dat ook merken.
    Geniet nog van je nachtje(s)