Dag 1 ; 12-07-2018 ; Reis & Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu Dag 1 ; 12-07-2018 ; Reis & Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

Dag 1 ; 12-07-2018 ; Reis & Porto

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

12 Juli 2018 | Portugal, Porto

Het is zo ver!!! We gaan ons avontuur starten!

Vanaf Eindhoven Airport waar we door Nancy waren afgezet vertrokken richting Porto. Na de douane maar wat water en cola voor in het vliegtuig gekocht. We begonnen met een vertraging van ongeveer 30 min, maar gelukkig weinig last gehad van turbulentie. Om 15.30 uur Portugese tijd landen we en na enige tijd wachten aan de bagage band komt dan uiteindelijk de flightbag met daarin mijn rugzak, wat blijkt... ergens klem gezeten en in beide zitten gaten. Nou boeit het me van die flightbag minder dan de bovenste flap van mijn rugzak... zonde... even baal ik heel flink!

Met de metro vanaf de luchthaven naar metro station Carolina Michaelis (voor maar € 2,60) en vanaf daar een klein stukje wandelen naar de albergue. We kwamen er niet gelijk uit waar we nou moesten uitstappen met de metro, maar met vriendelijke hulp kwamen we een heel eind. Het was rete druk in de metro met veel mensen die vanaf de luchthaven instapten en ook het Portugese volk wat al geïrriteerd keek bij het instappen. Gelukkig was het een niet al te lange rit met de metro.

Aangekomen bij de Albergue kregen we een vriendelijk ontvangst, een snelle incheck met eerste echte stempel (op de stempels van de pelgrimszege van Roermond na dan) en een rondleiding waar we ook onze bedden kregen toegewezen.
Ze hebben hier kluisjes, waar je je rugzak in moet zetten, deze mag namelijk niet naar de slaapzaal ter voorkoming van de verspreiding van bedwansen. Hierdoor loop je geregeld terug met een mandje om nog wat spullen te halen. Een voordeel is wel dat je niet direct wakker wordt van mensen die in de ochtend in hun tas lopen te graaien op zoek naar bijvoorbeeld kleding. Direct voor onze 2 nachten betaald, de toegangscode voor de voordeur en na het opmaken van het bed gingen we even buiten in de tuin zitten, kroelen met de Albergue Peregrina poes en vertrokken we met een city-map richting het centrum om daar wat rond te lopen en een hapje te eten.

Gegeten hij Confeitaria Rian. Heerlijk  snitzelmenu met een soepje van de dag vooraf en een lekker biertje erbij voor € 8,50.

Bij terugkomst gedouched, klaar gemaakt voor bed en nu even het verslagje maken op de telefoon zodat ik zometeen met een leeg hoofd kan gaan proberen te slapen.
Er staan luiken open in de slaapzaal waardoor je veel last heb van langsscheurende auto's en andere voertuigen.

Morgen wacht ons een korte wandelroute langs de rivier in Porto, met een eerste stuk al via de kust op weg naar Matosinhos waar we met de metro weer terug naar deze Albergue gaan.

• 13 Juli 2018 - 06:32

Annemarie:

Fijn dat de reis goed is verlopen. Balen van de tas, dat dan weer wel. Klinkt als een geslaagde eerste dag!

• 14 Juli 2018 - 22:05

Titia Dauven:

Ha dat is echt balen van je rugzak. Daarom hadden wij hem laten insalen. Is het meer beschermd allemaal. En als je dadelijk in bed ligt val je zo in slaap na het wandelen. Nu lekker genieten.