Erasmuspad Traject 2 ; Zuidplein - Rhoon - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu Erasmuspad Traject 2 ; Zuidplein - Rhoon - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

Erasmuspad Traject 2 ; Zuidplein - Rhoon

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

22 April 2018 | Nederland, Rotterdam

Vandaag lopen we het 2e traject van het Erasmuspad, deze loopt van Metrostation Zuidplein naar Rhoon. Een thuiswedstrijd voor mij. Het traject is ongeveer 12 km volgens het boekje.

We gaan vandaag weer met z'n vieren op stap, Vera, Astrid, Annemarie en ik. Gister al een tocht van 19,5 km gehad tussen de bloembollenvelden rond Hillegom en vandaag weer een lekker dagje op pad. Gewapend met route boekje, rugzak, korte broek en t-shirt gaan we op stap. We verzamelen bij Metrostation Zuidplein en lopen al snel richting het Zuiderpark, geen onbekend terrein voor mij, wel een route die ik minder vaak loop. Via 2 volkstuincomplexen gaan we via Meyenhage naar Slinge en lopen daar al snel richting Smitshoek, als we over een smal pad met aan beide kanten mooie losstaande huizen lopen komt een man achter ons aan en vraagt of we op weg gaan naar Santiago, deze meneer verteld dat hij de route al 2x vanuit huis gefietst heeft en vindt het leuk dat wij hem gaan lopen dit jaar. Wat een Jacobsschelp allemaal niet teweegbrengt.

Ondertussen begint het te druppelen, we passeren een benzinestation voordat we het viaduct naar Smitshoek onderdoorgaan en schuilen daar even voor de regen en besluiten er gelijk een lunchpauze aan te plakken en zo kan Astrid haar knie even wat rust gunnen. Als het wat minder lijkt te gaan regenen gaan we weer op pad en adviseer ik Astrid om haar stokken te gaan gebruiken, wellicht dat dat wat helpt de pijn te verminderen.

Via Café het Schaapje lopen we Barendrecht uit en komen we terecht in Rhoon-Portland, wat voor mij ook al geen onbekend terrein is, hier heb ik tenslotte in de buurt gewerkt. Hier wandelen we op het fietspad en worden ingehaald door een man en een vrouw op de fiets. De vrouw vraagt of we de Camino gaan lopen, ik antwoord met ja, 3 weken van Porto naar Santiago. De man die ter hoogte van Vera en Astrid fietst gaat met hun het gesprek aan, ook al eens gefietst naar Santiago, maar toch is het heel anders dan wanneer je hem loopt.

We zeggen gedag en lopen weer verder. We lopen nu de polder in en wat is het toch groen en mooi hier in de randstad. Op dit stuk ben ik nog nooit geweest maar lopen nu over het asfalt door de polder in de richting van de Oude Maas, waar we via de Rhoonse Grienden naar Metro Rhoon zullen wandelen. Onderweg komen we schapen en lammetjes tegen die we uiteraard op de foto zetten en lopen verder. Ik zie rechts een bankje op een heuveltje staan en er is de wens om even te rusten, over het hekje nemen we plaats op het bankje en kunnen ondanks de heiige lucht, de skyline van Rotterdam zien.

Na enkele foto's en het uitwisselen van fototoestel tips gaan we weer terug over het hekje en vervolgen we onze weg door de polder naar boven. Als we daar naar beneden gaan, moeten we rechtsaf en lopen we een deel langs de Oude Maas ipv het voetpad. We gaan op weg naar de golfbaan voor een plas- en drinkpauze.
Ik doe eens gek en bestel een radler, die al snel wordt gevolgd door Astrid en Annemarie. Mijn portie bitterballen maken het genieten van dit weekend tot een feit.

We gaan op voor het laatste stuk, door de Rhoonse Grienden, lang geleden dat ik daar geweest ben maar het is er nog steeds zo mooi.. volop knotwilgen, die zoals te lezen is in het boekje in een cyclus van 3 jaar geknot worden. Mooie fotomomentjes bij bankjes en bruggetjes.
We gaan op weg naar de Havendam, bekend terrein. Lopen langs Seip, de chocolaterie die "gelukkig" dicht is haha. Op weg naar de metro! Vlakbij de metro is snackbar Familieland, softijs!! En we ploffen neer. Astrid vraagt aan de (Chinese) vrouw of ze ook warme chocola erover heeft en ze zegt 'Ja hool'. Ik vraag het voor de zekerheid nog een keer en ze zegt 'Ja hool'. Ik krijg 2 'normale' softijsjes, heb betaald en denk later huh...raar bedrag...maar zal wel. Komt die vrouw aanzetten met een warme chocomelk ><...ze had het toch verkeerd beglepen....

Voldaan stonden we te wachten op de Metro.. ik besluit uit te stappen bij Maashaven om daar de tram naar huis te pakken, volgens 9292OV app is het maar 4 minuutjes wachten. Tram komt niet, aanrijding gehad. Dan maar ..... weer lopen... 3 km later ben ik weer thuis, voetjes omhoog. Weer 19,5 km in de benen.

  • 23 April 2018 - 21:12

    Joke:

    Hey Sabrine, wat een leuk verhaal. Je kan leuk schrijven hoor! Santiago komt nog niet echt in beeld he, voor jullie. Is toch pas in de zomervakantie? Maar wat onwijs goed dat jullie zoveel trainen. Moet wel zeggen met een groepje is het ook wel gezellig natuurlijk. Gaat Vera ook mee naar Porto richting Santiago?
    Groetjes JOKE

  • 23 April 2018 - 22:32

    Sabrine Van Seters:

    Hoi Joke,
    Dank voor je reactie. Wij vertrekken idd 12 juli.
    Vera loopt idd met ons mee naar Santiago.
    Groetjes

  • 24 April 2018 - 00:01

    Marieke:

    Super leuk stukje weer! Je kan nu gaan aftellen naar Santiago! Ik blijf he volgen. Vind het zo gaaf dat je dit gaat doen! Succes!

  • 24 April 2018 - 11:00

    Victor:

    Zelfs de tram wil je helpen !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrine

Actief wandelaar sinds 29 juli 2017. In 2018 ga ik samen met Astrid en Vera wandelen van Porto naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 06 Jan. 2018
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 26403

Voorgaande reizen:

01 Januari 2020 - 31 December 2020

Pieterpad - LAW 9

01 December 2019 - 01 December 2020

Grote Rivierenpad LAW-6

22 Augustus 2019 - 01 September 2019

West Highland Way

12 Juli 2019 - 14 Juli 2019

Ardennen

06 Juli 2018 - 17 Juni 2019

PeerkePad

09 Juni 2018 - 17 Juni 2019

Gelukkigerwijspad

25 November 2017 - 26 Augustus 2018

Pelgrimspad ; LAW 7

12 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Porto - Santiago de Compostela

01 Januari 2018 - 11 Juli 2018

The road to Santiago de Compostela

27 Januari 2018 - 29 April 2018

Walk Of Wisdom

Landen bezocht: