NS tocht Heiligenbergerbeek - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu NS tocht Heiligenbergerbeek - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

NS tocht Heiligenbergerbeek

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

10 Maart 2018 | Nederland, Amersfoort

Het is weer weekend, er mag weer gewandeld worden. Meestal is de vraag waar, hoe ver, met wie. Dit keer organiseer/ regel ik het zelf.

De NS tocht Heiligenbergerbeek staat op de Walking Nanny's & Friends groep als evenement en er is animo voor whoop whoop! Aanvankelijk zouden we met z'n 9en gaan wandelen van Woudenberg naar Amersfoort. Helaas zijn er enkelen geveld door een tal van kleine pijntjes en andere verplichtingen, maar dat mag voor de overige 5 de pret niet drukken.

Deze route koos ik vanwege de locatie in het midden van het land, lekker centraal en vanwege het feit dat deze door Den Treek loopt. Een stuk natuur waar ik fijne en mooie herinneringen aan heb, maar al een tijd niet meer geweest ben.

Vandaag starten we na een busrit van een half uur vanaf Amersfoort Station in het plaatsje Woudenberg. Waar we via de Grebbenlinie langs het Valleikanaal tussen nog bestaande bunkers door ons een weg banen naar sluizen, stuwen en door het bos. Begin van de route is prachtig en al snel warm, ik verruil mijn regenjas en fleece trui voor een dun jasje over mijn wandelshirt.

Vandaag op stap met mede-pelgrims uit ons groepje. Een route van ongeveer 18 km zoals het op papier vermeld staat.

Kletsend wandelen we door mooie stukken natuur, zelfs na enkele weken is nog steeds zichtbaar wat de storm voor schade heeft aangericht, bomen die omliggen, delen van bomen die gewoon als luciferhoutje geknakt zijn... zonde...

Helaas komen we geen horeca tegen onderweg, de drang naar een lekker bakkie koffie moet worden uitgesteld, al drukt dat de pret niet. We wandelen door den Treek via de voor straten van Amersfoort richting het Station. Onderweg komen we nog meer wandelaars tegen die toch nog even naar buiten zijn gekomen, want vanmorgen was het een stuk rustiger...

Aangekomen bij de stadsring van Amersfoort zijn we deels onder de indruk van de Monnikendam, waar de Heiligenbergerbeek onder de oude stadspoort de stad in stroomt, onder aan deze poort is er de mogelijkheid tot.... een lekkere bakkie koffie! Daar maken we goed gebruik van en genieten even van de pauze. Ondertussen wil Paul graag nog even naar de Onze lieve Vrouwen toren en kijken of we nog een stempel voor in ons Pelgrimspaspoort kunnen scoren bij de plaatselijke VVV. En dit kan! Ze keken ons er een beetje raar voor aan bij de VVV, maar we hebben hem!

Rond 16.00 uur stapten we gezamenlijk op de trein richting huis. Moe maar voldaan. Ook in de trein hebben we nog steeds de grootste lol en bij station Alexander nemen we dan afscheid. Een prachtige wandeldag met een heerlijk zonnetje, warme temperatuur, mooie foto's en kilometers rijker! 20 kilometer vandaag!
Bedankt wandelvrienden! Op naar de volgende tocht! Uhmmm morgen haha.

Kilometerstand tot en met 10 maart : 320,5/1000km.

• 12 Maart 2018 - 00:42

Marj:

Leuk stukje Sabrine. Voor de helft bekend terrein. En idd een goede keus, stempels halen bij de VVV. Hebben wij gedaan bij onze tocht naar Koblenz vorig jaar.

En super dat je initiatief neemt!

Go girl!!!

• 12 Maart 2018 - 13:20

Joke:

Leuk geschreven Sabrine. Dat kan je wel. Bedankt zo blijf ik bij. Succes bij de volgende training.
    Groetjes Joke