Jacobsweg Thuredrecht ; Schiedam - Barendrecht - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu Jacobsweg Thuredrecht ; Schiedam - Barendrecht - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Sabrine Seters - WaarBenJij.nu

Jacobsweg Thuredrecht ; Schiedam - Barendrecht

Door: Sabrine

Blijf op de hoogte en volg Sabrine

11 Februari 2018 | Nederland, Schiedam

Op stap met Irene, we vervolgende op 11 februari 2018 de Jacobsweg Thuredrecht. De etappe voor deze dag was van Schiedam naar Barendrecht.

Rond half 11 vertrokken we vanaf het treinstation met 13 pelgrims, vandaag alleen maar vrouwen.
De route liep via de Voorhaven van Schiedam via het Marconiplein in de richting van Rotterdam Delfshaven. Waar we aan kwamen bij de Pelgrimsvaderenkerk.

Irene had gelezen dat deze gesloten zou zijn om een stempel te kunnen halen voor ons Pelgrimspaspoort, wat we erg jammer vonden omdat ook het naast gelegen café De Pelgrim geen stempel voor ons had.
We stopten er voor de deur, nadat een mede pelgrim aan de deur voelde (wat ik in eerste instantie niet zag) probeerde ik of de deur bij toeval open was. Nee, toch echt op slot. Ik liep naar de kant de Piet Heynbrug om een foto van de haven te maken tot Marja zag dat de deur open ging, snel reageerde naar de vrouw met het verhaal dat we pelgrims waren en graag een stempel wilden van de kerk in ons paspoort, ging ze binnen even vragen of iemand hiervan wist. Ze vroeg ons even binnen te komen als we wilden, de kerkdienst was nog bezig en mochten wel even kijken.

Niemand in de kerk wist of er een stempel was, maar er was iemand van de kerk zo behulpzaam om al onze paspoorten met de hand af te tekenen, waarmee we dus konden zien dat we hier geweest waren. Ze waren erg behulpzaam en gastvrij. Iets wat we niet konden zeggen van het naastgelegen café De Pelgrim. Wat drinken, afrekenen en weer in de benen.

De route vervolgde zich langs de kade, via het oude Belasting gebouw richting de Euromast waar we de brug namen richting  de Maas. We hadden uitzicht op de AS Rotterdam en konden ook Hotel New York zien liggen. Voor mij was de route vanaf Delfshaven uiteraard geen onbekend terrein. Via de Veerhaven liepen we richting en over de Erasmusbrug om linksaf te slaan richting Stadion Feyenoord. Onderweg bij de Vuurplaat werd een pauze ingelast bij Verhage waar menig maagje werd gevuld met een lekkere warme snack en ik heel trouw aan mijn chocolade Shake zat. Want ondertussen ben ik al 10 kilo lichter, wat ik dus minder mee hoef te slepen straks op mijn Camino.

We vervolgden onze weg via de Collosseumweg richting Barendrecht. Al met al vond ik deze tocht geen mooie tocht, ik had gehoopt meer langs de mooie en oude plekken van Rotterdam te komen ipv langs de buitenwijken van Rotterdam richting Barendrecht. Onder tussen kregen we ook nog 2 korte hagelbuien over ons heen en verscheen er toch nog een zonnetje toen we bij de Maeterlinckweg een parkje inliepen wat ons uiteindelijk IN Barendrecht bracht.

Hier weken we af van de oorspronkelijke route om de weg richting het Station te vinden, ons eindpunt van vandaag. We liepen nog via een prachtige kerk en toren in het oude dorpsgedeelte waar heel mooi de zon op scheen. Via de woonwijk liepen we naar het station waar we afscheid namen van enkelen die met de auto teruggingen en met een groepje de trein richting Rotterdam reisden, voor mij 1 tramhalte om vervolgens op Lombardijen over te stappen op de tram naar huis.

Niet de mooiste tocht die ik tot nu toe gelopen heb, maar wel met een gezellige groep. Al met al toch een mooie 22 km in de benen. Woensdag 28 februari zetten we deze route voort. Dan gaan we lopen van Barendrecht naar Dordrecht. Met hopelijk een stempel van de Grote Kerk in Dordrecht.

  • 16 Februari 2018 - 21:36

    Joke:

    Hoi Sabrine, goed hoor weer 22 k in de knip.
    Camino is straks voor jou geen probleem meer.
    Hopelijk ben ik er de 28 ste weer bij en spreek ik je.
    groet JOKE

  • 19 Februari 2018 - 23:12

    Irene:

    Zelfs van deze niet zo mooie wandeling heb jij een boeiend verslag weten te maken.Top!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabrine

Actief wandelaar sinds 29 juli 2017. In 2018 ga ik samen met Astrid en Vera wandelen van Porto naar Santiago de Compostela.

Actief sinds 06 Jan. 2018
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 26430

Voorgaande reizen:

01 Januari 2020 - 31 December 2020

Pieterpad - LAW 9

01 December 2019 - 01 December 2020

Grote Rivierenpad LAW-6

22 Augustus 2019 - 01 September 2019

West Highland Way

12 Juli 2019 - 14 Juli 2019

Ardennen

06 Juli 2018 - 17 Juni 2019

PeerkePad

09 Juni 2018 - 17 Juni 2019

Gelukkigerwijspad

25 November 2017 - 26 Augustus 2018

Pelgrimspad ; LAW 7

12 Juli 2018 - 02 Augustus 2018

Porto - Santiago de Compostela

01 Januari 2018 - 11 Juli 2018

The road to Santiago de Compostela

27 Januari 2018 - 29 April 2018

Walk Of Wisdom

Landen bezocht: